26.06.2013

Omlet na słodko


    Ciekawy i prosty przepis na omlet. Wczoraj naszło mnie na tą przekąskę więc długo nie myśląc poszłam i zrobiłam. Wyszło pyszne :)



SKŁADNIKI:
  • 4 jajka
  • 2 łyżki mąki
  • 1,5 łyżki cukru pudru
  • skórka starta z cytryny
  • łyżeczka cukru wanilinowego
  • łyżka masła do smażenia

PRZYGOTOWANIE:
Żółtka ucieramy z cukrem i mąką. Białka ubijamy na sztywną pianę. Na pianę wlewamy wcześniej przygotowaną masę z żółtek, cukru i mąki. Delikatnie to łączymy. Dodajemy skórkę otartą z cytryny i cukier wanilinowy. Rozgrzewamy masło na patelni i wlewamy masę. Smażymy na małym ogniu. Gdy spód się zarumieni delikatnie odwracamy i dosmażamy drugą stronę. Można to podzielić na dwie porcje. Ja smażyłam całość.


DOBRE RADY:
Żeby piana z białek wyszła perfekcyjnie  w naczyniu do którego wbijamy białka nie może być wody. Należy też starannie oddzielić białka od żółtek. Po odwróceniu do góry dnem naczynia piana nie może spływać.
Omlet można też upiec w piekarniku w posmarowanej formie.

 Życzę Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz