26.05.2013

Makaron z kurczakiem w sosie pomidorowym


       Dziś wpadłam na pomysł, żeby zrobić sama sos pomidorowy. Pomidory wzięłam z puszki (całe bez skóry). Do tego makaron i pierś kurczaka i danie jak się patrzy. Lekkie i zdrowe, bo na samych naturalnych składnikach. Tania i prosta potrawa. 
Przepis na 3 duże porcje.




SKŁADNIKI:
  • około 250g makaronu (ja użyłam krajanki)
  • 2 piersi z kurczaka
  • koperek do dekoracji na koniec
  • olej do smażenia
SOS:
  • 1-2 puszki pomidorów całych bez skóry (ja użyłam tylko jednej puszki)
  • zioła: rozmaryn, tymianek, natka pietruszki, bazylia (ja użyłam świeżych ziół)
  • 2 ząbki czosnku
  • sól i pieprz
  • 1/3 szklanki wody


PRZYGOTOWANIE:
Makaron gotujemy według przepisu z opakowania (czas jest zależny od rodzaju makaronu). Piersi kurczaka przekrajamy wzdłuż i potem kroimy na cienkie paski. Obsmażamy na niewielkiej ilości oleju tak, by mięso zrobiło się białe. Jeśli ktoś chce można to trochę bardziej podsmażyć, ale chodzi oto żeby kurczak nie był twardy. Następnie przekładamy tak przygotowane piersi z patelni na talerz.

SOS:
Na patelnię po smażeniu kurczaka wrzucamy pomidory z puszki. Następnie siekamy zioła i je dorzucamy. Czosnek drobno kroimy i też dodajemy do wszystkiego. Przyprawiamy solą i pieprzem. Gotujemy to bez przykrywania przez około 20-30min, aż sos stanie się gęsty. Do tak przygotowanego sosu wkładamy usmażonego kurczaka. Na koniec dodajemy trochę wody jak sos jest zbyt gęsty. Dusimy wszystko jeszcze przez około 10 minut pod przykryciem. Podajemy podobnie jak spaghetti i dekorujemy koperkiem.


DOBRE RADY:
Danie te można podawać też z ryżem. Można użyć także innego makaronu (świdry czy rurki).
Do przyrządzenia można użyć świeżych pomidorów. Zioła mogą być też suszone jak i inne, które lubimy.

Życzę Smacznego :)


Tanie, zdrowe obiady, czyli smaczne oszczędzanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz