3.02.2015

Zupa Krem Cebulowa


I znowu przeglądałam moje zeszyty kulinarne i natrafiłam na prosty przepis na zupę cebulową.
Już od dawna chciałam taką zrobić. Po tym jak oglądałam Magdę Gessler i jej kultowy program "Kuchenne Rewolucje" (uwielbiam go i ją). Stwierdziłam, że to musi być coś pysznego.

I jak wyszło?
Mąż i Synek się nią zajadali.
W smaku przypomina pomidorową,bo jest kwaskowata.

Ciutkę zmieniłam przepis :P


Składniki:
wychodzi na 4-6 porcji

Z lewej smażona cebula, po prawej gotujący się w wodzie ryż
Tu zalana cebula litrem rosołu z kostki
  • 3 duże cebule (lub 4 średnie)
  • pół szklanki ryżu
  • litr rosołu lub bulionu z kostki
  • 100 ml kwaśnej, gęstej śmietany (18%)
  • 4 łyżki oleju
  • 2 łyżki mąki
  • sok z cytryny
  • natka pietruszki
  • szczypta mielonej gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz

Przygotowanie:
Ryż opłukać zimną wodą na sicie, osączyć i wrzucić do garnka z dużą ilością, wrzącej i lekko osolonej wody. Gotować ryż do miękkości około 15 minut. Jak wlejemy odpowiednią ilość wody to całą pochłonie ryż.

Cebulę obrać, umyć i posiekać.
Zblendowana zupa
Olej rozgrzać w średniej wielkości garnku i smażyć na niej cebulę aż będzie szklista. Następnie oprószyć mąką i zasmażać około 2-3 minuty na złoty kolor.

Wlać potem rosół i zamieszać. Gotować jeszcze przez około 15 minut. Użyć blendera do zrobienia z zupy kremu.  Następnie wsypać  ugotowany ryż i ponownie mocno podgrzać.

Zupę zdjąć z ognia, skropić sokiem z cytryny i doprawić do smaku gałką muszkatołową, solą i pieprzem. Zabielić kwaśną śmietaną. Przed podaniem posypać natką pietruszki.

I gotowe!


Dobre Rady:
Żeby nadać zupie żółtego koloru można dodać trochę kurkumy.
Jako dodatek do zupy można zrobić grzanki lub tosty z serem.


Życzę Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz