7.02.2015

Awokado - koktajl


Kupiła pierwszy raz awokado i nie za bardzo wiedziałam co z nim zrobić. Leżał tak już 2 czy 3 dni na kuchennym blacie. Patrzył się na mnie..... hymmmmm a ja non stop nie miałam na niego pomysłu. Dziś postanowiłam zajrzeć do internetu i znaleźć jakiś fajny przepis. 



Awokado to najkaloryczniejszy owoc, ale nie obawiajcie się go jest bardzo zdrowy!

Poczytałam, że awokado ma w sobie mnóstwo cennych witamin i innych składników przydatnych naszemu organizmowi.
Posiada między innymi kwas oleinowy, który obniża poziom cholesterolu. Zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi.
Ma także witaminy: C, E, A oraz witaminy z grupy B. Posiada też luteiną i zeaksantynę.

Wiecie, że tym owocem można smarować pieczywo czyli używać go zamiast masła? 
Co na pewno jest dla nas zdrowsze. Kwasy tłuszczowe zawarte w awokado chronią serce.


Owoc ten zawiera sporo witamin C, E i A – silnych przeciwutleniaczy, które mają działanie przeciwnowotworowe, a także witamin z grupy B, wśród nich szczególnie cenny jest kwas foliowy, który zapobiega wadom rozwojowym płodu.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.html
Więcej znajdziecie tu:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.html

Jak go zjeść?
Wybierzmy awokado miękkie.
Nacinamy owoc wzdłuż nożem. Natkniemy się na pestkę. Dwie połówki obracamy dłońmi. Pestkę usuwamy. Najlepiej awokado skropić sokiem z cytrynu lub limonki to nie zrobi się czarne.
Jeśli chcemy je pokroić najlepiej zrobić to w skórce i potem wybierać kawałki łyżeczką.
Dlatego, że owoc ma maślaną konsystencję. Zapachem przypomina melona połączonego z ogórkiem jak dla mnie. W smaku jest mdły i tłusty. Dobry po przyprawieniu np. solą.
Wiadomo wszystko zależy od gustu.

Znalazłam przepis na prosty koktajl.



Składniki:
Można zrobić mini wersję i składniki dać na pół
  • 1 awokado 
  • 2 banany
  • szklanka lub dwie ciepłego mleka

Przygotowanie:
Awokado przekroić i wydobyć łyżeczką. Umieścić je w mikserze. Dodać obrane banany i wlać podgrzane lekko mleko. Wymieszać. Można dodać do smaku cytrynę i cukier.
Wychodzi zielonkawy napój.



Życzę Smacznego :)





kwasu oleinowego

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.html
kwasu oleinowego

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.html
kwasu oleinowego

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz