1.02.2015

Kruche Ciasto


Mieliśmy dziś gości i zastanawiałam się rano co by tu upiec. 

Kiedyś zbierałam przepisy z gazet i wklejałam je do zeszytów. Powstały trzy takie kulinarne zeszyty. Przejrzałam jeden z nich, taki w którym mam przepisy mojej Mamy. Natrafiłam na fajny przepis na kruche ciasto z musem owocowym. Trochę je podrasowałam po swojemu :P

Było pyszne :)



Składniki:
Blacha standardowa średnia
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3 żółtka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 kostka masła lub margaryny
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 3 białka 
  • 3 łyżki cukru pudru
  • mus owocowy (ja użyłam przecieru z jabłek)
  • banan


Przygotowanie:
Masło rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu i potem przelewamy je do miski. Dodajemy cukier i mieszamy mikserem. Potem jak to przestygnie dodajemy żółtka i miksujemy dalej. Stopniowo dosypujemy mąkę i proszek. Jak już mikser nie "wyrabia", to trzeba zagnieść ciasto ręcznie.

Ciasto "wylepiamy" na wysmarowaną masłem i oprószoną mąką blaszce. Wstawiamy do rozgrzanego do 180*C piekarnika na 15 minut. Po tym czasie wyciągamy ciasto i kładziemy na niego mus lub przecier i plasterki banana. Białka, które zostały po trzech żółtkach ubijamy mikserem na pianę i dodajemy do nich 3 łyżki cukru pudru i znów ubijamy. Pianę wykładamy na wierzch ciasta. Wstawiamy znowu ciasto do piekarnika na 15 minut. Potem na koniec jeszcze na 5 minut włączamy termoobieg.

I Gotowe!










Życzę Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz